Lovely Friends

Tuesday, June 18, 2013

Checkered Cake


Hai guys and gals.. Hari tu lupa nak update pasal satu entry ni. So this gonna be quick update.

Checkered Cake. Masa mula-mula buat dulu, buat suka-suka je. Buat makan-makan sekeluarga. Lepas tu, minggu lepas ada cikgu kat sekolah adik order kek ni.

CHECKERED CAKE



 Masa first time buat Checkered Cake. Cincai-cincai je hiasnya.. Berterabur susunan mak nak.. 



Terima kasih banyak kepada semua yang order. Terima kasih juga sebab percayakan kebolehan saya. Sedikit sebanyak dapat saya menambah ilmu dan mengasah bakat. Alhamdulillah. Semoga Allah merahmati kalian.





 Tak dapat tengok dalamnya. Orang punya. Hihi

Resepi saya ambil dari blog Kak Ita. Untuk frosting, saya guna fresh cream jenama Rich yang kotak putih gold. Dapat juga akhirnya beli fresh cream ni. Setiap kali pergi bakery tu, tak ada. Rezeki saya hari tu. Fresh cream Rich ni sedap, kalau nak dibandingkan dengan jenama yang saya biasa guna, Vivo. Kedua-duanya ada perbezaan. 

Pinjam gambar Kak Ita

Jenama Rich ni harganya lebih mahal berbanding fresh cream lain. Kualiti bagus mesti lah harga pun tinggi ye tak? Tapi ianya cepat cair kalau lambat digunakan.



Jenama Vivo yang biasa saya guna tu harhanya lebih murah. Dan ia tahan sikit la kalau lambat guna. So kalau nak ikut sedap, Rich lagi sedap, brand Vivo ni sedap jugak.



Berdasarkan pandangan peribadi saya, saya lebih suka guna Vivo sebab lepas pukul tu dia macam lamabat sikit nak cair. Yelah, saya kena ambil kira beberapa faktor. Lagipun saya masih belajar, so lambat sikit lah nak hias kek ni.

Kek yang atas sekali tu guna fresh cream brand Vivo. Nampak la smooth sikit dari yang ada strawberry tu kan. Tu lah saya kata, kalau guna Rich, kena guna cepat-cepat, kalau tak, kek jadi tak cantik dan susah nak sapu fresh cream tu. Orang professional boleh lah guna Rich sebab tangan laju je lepa kek. Hihi






No comments:

Post a Comment